0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Robert Martin/Jaja Architects
Visualisering: Robert Martin/Jaja Architects

Jarmers Plads i Københavns Indre By.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Arkitekt og ph.d. vil begrænse biler ved at redesigne byen: »I lang tid er det blevet accepteret, at vi designer byer rundt om biler«

Ved hjælp af fire nye vejtyper, trafikøer, som indhegner biler, og skiftesteder uden for byerne vil Robert Martin og Jaja Architects begrænse biler uden betalingsring. Bilfrihed er navnet på opskriften. »Arkitekter skal melde sig ind i samtalen,« siger han.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

I takt med at kommunalvalget kommer tættere og tættere på, er udtryk som fantasifulde bydele, grønne byrum og bilfri gader rykket længere frem på politikernes tungebånd. Men især sidstnævnte har det lidt svært i virkeligheden, og hvis det endelig bliver realiseret, holder det sig til gadeplan.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Vil du lære os bedre at kende?

Prøv Byrummonitor uforpligtende i 14 dage

Prøv nu